Månedens Forældreven – marts 2022

Hvem er de frivillige hos Folkekirkens Familiestøtte, og hvorfor har de valgt at være frivillig her? Det kan du blive klogere på her, hvor vi præsenterer månedens Forældreven. Som frivillig forældreven arbejder man ud fra en konkret målsætning, som vi har sat sammen med familien, og vi sparrer løbende med både familie og den frivillige.

Denne måneds Forældreven er Kirsten Kejser som er 71 år og pensionist efter 45 år som lærer.

Hvad er din opgave som frivillig?
Min opgave som frivillig i Folkekirkens Familiestøtte er at sparre med en familie, som føler, at den er kørt fast i nogle af de mange opgaver, som er i familiers hverdag.

Hvorfor er du frivillig i Folkekirkens Familiestøtte?
Jeg meldte mig som frivillig i Folkekirkens Familiestøtte, fordi jeg følte, at jeg havde et overskud efter jeg blev pensionist og rigtig gerne vil gøre en forskel med hensyn til at hjælpe mennesker, der føler, de er kørt fast i livet, hverdagen og har mistet glæden, lyset, energien. At få mennesker til at føle sig ligeværdige, føle sig mødt, mærke respekten for dem, som de mennesker, de er.

”Det er en stor glæde at kunne hjælpe familier til at finde tilbage til glæden, lyset og meningen med livet – at få alle de positive tanker og idéer til at vokse og binde familien sammen på en ny måde/anden måde”

Hvad får du ud af at være frivillig hos Folkekirkens Familiestøtte?
Det er en stor glæde at kunne hjælpe familier til at finde tilbage til glæden, lyset og meningen med livet, at få alle de positive tanker og ideer til at vokse og binde familien sammen på en ny/anden måde.

Arbejdet giver mig en stor glæde – den tillid, en familie viser ved at invitere mig ind til et samarbejde – og stor respekt – det at vi i samarbejdet får vendt energien fra det negative til det positive, får fokus på det konstruktive, ja, slet og ret finder nye veje til glæde for alle – det er stort.

Hvad er din bedste oplevelse som frivillig?
Jeg tænker, at det at være frivillig giver mange dejlige, positive oplevelser. Det er sådan, jeg oplever min opgave.