Få en forældreven

Få hjælp i familien

Er der noget i jeres hverdag, du gerne vil lave om, men ikke ved, hvordan du skal gribe fat i? Så kan du få hjælp i familien af en forældreven.

Det burde vi da selv kunne klare, tænker I måske. Men alle familier kan køre fast og have brug for at se tingene med andre øjne. Vores forældrevenner støtter både par og enlige, fædre og mødre.

En forældreven er en frivillig, som vi har udvalgt til at passe godt med netop din familie, og som lever op til kravene for at være frivillig hos os.

En forældreven kommer ikke som fagperson, men som et medmenneske, der er god til at lytte, bakke op om de forandringer, du ønsker at skabe i familien eller sparre med dig om de ting, der fylder for dig.

Det kan vi hjælpe med

Vi kan f.eks. hjælpe dig med:

Det gode måltid – hvordan får vi skabt gode rammer om et hyggeligt måltid

Pligter og opgaver derhjemme – hvordan får jeg mine børn til at hjælpe

Putteritual – hvordan får vi en god afslutning på dagen

En teenager i huset – hvordan bliver vi bedre til at forstå hinanden

Når hverdagen bliver for meget – hvordan får vi en god hverdag med struktur

Alene med det hele efter skilsmisse – hvordan får vi en ny hverdag til at fungere

Det er bare nogle af de ting, vi kan hjælpe dig med. Vi tager udgangspunkt i det, I ønsker. Og hvis I oplever noget som et problem, så er det aldrig for småt til, at vi vil tage os af det.

Når du har taget kontakt

Når du har taget kontakt til os, aftaler du med koordinatoren, hvad du helt konkret ønsker at vi skal hjælpe med i din familie.

I aftaler en målsætning, som gør det helt tydeligt, hvad du kan gøre for at skabe forandring, og hvad forældrevennen kan støtte dig med. Du ved sikkert ikke fra starten, hvad din målsætning er, men det hjælper koordinatoren dig med at få sat ord på, inden du møder din forældreven.

Koordinatoren finder en forældreven, som hun tror vil passe godt til dig, og som ved noget om den udfordring, I står i. Alle vores forældrevenner er klædt godt på til opgaven.

Forældrevennen besøger dig cirka 1 gang om ugen eller hver 14. dag alt efter dit behov og din tid. Koordinatoren følger med på sidelinjen. Nå du mener, at I har nået jeres mål eller ikke længere har behov for hjælp i familien, afslutter du sammen med koordinatoren forløbet. De fleste forløb varer cirka 3-5 måneder.

Find kontaktoplysninger på den lokale koordinator her.

De har fået hjælp i familien

“Det er mig, der har valgt at være med og få den her hjælp. Ingen dømmer mig, og ingen forventer en masse af mig. Der er ikke noget farligt i det.”

Mor om at sparre med en forældreven